wtorek, 20 listopada 2018

#Sexedpl Anja Rubik, swobodna rozmowa o seksie

Książka, o której ostatnio głośno. Dużo w niej rozmów Anji Rubik o dojrzewaniu, miłości i seksie.
Wiele mówi się o konieczności rozmów z dziećmi o "tych" sprawach. Wszyscy wiemy jak ważna jest edukacja seksualna. Ja również wychodzę z założenia, że o seksie należy rozmawiać z dziećmi. Myślę jednak, że nie należy tego robić zbyt wcześnie. 

W moim domu był to temat absolutnie tabu. Tego nie było, a ja i moje rodzeństwo wzięliśmy się z kapusty czy tam przyniósł nas jakiś bocian. Nikt nigdy nie powiedział mi, co będzie się ze mną działo, że będę dorastać, że moje ciało będzie się zmieniać. Stanik, podpaski to była dla mnie trauma. Mojej córki nie zostawię z tym samej.
Mój syn ma w szkole WDŻ- wychowanie do życia w rodzinie. Kilka osób nie chodzi, bo nie chce, albo rodzice mają coś przeciwko. Niko też mi mówił, że nie chce chodzić, ale po rozmowie zorientowałam się, że to tylko dlatego, że inni nie chodzą.
Ja bardzo chcę, żeby syn chodził na WDŻ, bo nie zawsze ze mną czy z mężem będzie chciał pogadać. Próbowałam z Nim rozmawiać na różne tematy, ale nie bardzo chce mówić. Na razie odpuściłam takie rozmowy i czekam aż sam zacznie, a jeśli nie zacznie wtedy z Nim porozmawiam.

Książkę "#Sexedpl" kupiłam dla moich dzieci, ale najpierw ja chciałam ją przeczytać i ocenić czy już mogę mu dać do przeczytania czy lepiej poczekać. Przeczytałam. O ile wszystkie tematy dorastania, seksu, antykoncepcji, budowa ciała kobiety i mężczyzny to coś, co chciałabym, żeby moje dziecko przeczytało, żebyśmy o tym porozmawiali. Jest też rozdział o molestowaniu, gwałcie, przemocy seksualnej- o tym lepiej wcześniej rozmawiać, bo w tych czasach nigdy nie wiadomo na kogo dziecko trafi i w jakich okolicznościach. 

Książka porusza bardzo ważne tematy. Jedno co mnie niepokoi i czego na razie nie chciałabym przedstawiać moim dzieciom to mowa o LGBTQAIP+. Co to za skrót? O ile LGBT jest wszystkim powszechnie znane i oznacza Lesbijki, Geje, Biseksualni, Transpłciowi, to co oznacza dalsza część tego skrótu? Q to queer- określenie wybierane przez tych, którzy nie identyfikują się z jedną kategorią lub są pomiędzy, A to osoby aseksualne, I to osoby interpłciowe (urodzone w ciele, które ma męskie i żeńskie cechy biologiczne, P to osoby panseksualne, które nie zwracają uwagi na cechy płci drugiej osoby, wchodzą w relacje z każdym, + dopisuje się, żeby pamiętać o wszystkich innych. Z tymi teoriami, z tym podziałem mi nie po drodze. Niestety tolerancja u mnie kuleje, chociaż lubię niektórych gejów, którzy funkcjonują w przestrzeni publicznej. Ja jednak twierdzę, że pewne zachowania to już zaburzenia osobowości i stąd moja niechęć do tego podziału.

Książka jest godna polecenia, bo porusza bardzo ważne tematy. Przeczytałam z zaciekawieniem, niebawem dam ją do przeczytania mojemu synowi i porozmawiamy na wszystkie nurtujące go tematy. Myślę, że ta książka pomoże mi/nam w tych bardzo trudnych rozmowach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz