piątek, 31 lipca 2015

Wojciech Sumliński "Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego"

Kontrowersyjna książka, która była blokowana przed wyborami. Miała się ukazać dopiero po wyborach, żeby nie wpłynęła na opinię publiczną. To się jednak nie udało. Mogliśmy ją zakupić i poczytać o różnych ciekawych powiązaniach naszej "elity". Czytałam tą książkę siedząc w Austrii, na tarasie i popijając kawę. Oglądając to, co było wokół mnie i konfrontując tą rzeczywistość z tą książkową, pytałam sama siebie- ile jeszcze nasza biedna Polska wytrzyma. Czytałam książkę z zapartym tchem, nie mogąc się nadziwić ilu nieuczciwych ludzi jest wśród rządzących. Jak to jest, że nikt nie odpowiada za swoje czyny? Ja w swojej firmie mam tak, że jeśli coś zrobię nie tak to odbija się to na mojej pensji, premii, a oni w najważniejszych sprawach dla naszego kraju robią różne przekręty, mają dziwne powiązania i nikt ich z tego nie rozlicza. Jakie to niesprawiedliwe. Kiedyś chciałam iść do polityki, ale niestety nie potrafię kłamać i oszukiwać, dlatego też wiem, że nie nadawałabym się do tego. Jaki trzeba mieć tupet, żeby ludzi tak oszukiwać, żeby patrzeć prosto w oczy i mówić, że jest dobrze, kiedy nasze państwo, nasza Ojczyzna jest okradana. To niesamowite ile jest obłudy w politykach. Pomyślałam sobie, że słowa, które wypowiedział jeden z polityków "od Sowy" w aferze podsłuchowej o tym, że "Państwo Polskie istnieje tylko teoretycznie" są jak najbardziej prawdziwe. Rzeczywiście po przeczytaniu "Niebezpiecznych związków..." jestem pewna, że tak jest. I tak czytając myślałam, że warto by pomyśleć o emigracji. Ale jak to zrobić kiedy tu mam wszystko, dom, znajomych, rodzinę, mąż ma warsztat samochodowy. To nie jest takie proste.


Książka jest według mnie godna polecenia, szczególnie zainteresowanym tym co dzieje się na polskiej scenie politycznej, ale też tym co im jest wszystko jedno. Mogę zapewnić, że każdemu oczy się otworzą i spojrzy na wiele spraw inaczej.


Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego - Książki

1 komentarz: