sobota, 15 sierpnia 2015

Trycholog- specjalista od włosów

Miałam problemy z włosami. W szczególności martwiło mnie to, że strasznie mi wypadają. Szczególnie po dwóch ciążach. To była jakaś masakra. Suplementy diety, badania krwi, lekarze- nikt nie potrafił mi pomóc. Wreszcie przyszedł z pomocą internet i wujek Google :) Trycholog, czyli specjalista od włosów i skóry głowy. Jego zadaniem jest dokładna analiza stanu skóry głowy, cebulek włosów, schorzeń związanych ze skórą głowy np. łupież, łojotokowe zapalenie skóry głowy czy łuszczyca, ustala też przyczyny wypadania włosów oraz dobiera indywidualne i odpowiednie sposoby pielęgnacji włosów.


Wiadomo, że na wypadanie włosów czy problemy ze skórą głowy mają wpływ różne czynniki, od stresu, przez złe odżywianie i problemy hormonalne, po szampon do włosów. Dlatego też udając się do specjalisty od tej części ciała uzyskamy informację co może być przyczyną i jak temu zapobiec.


Ja musiałam udać się do Poznania, ponieważ w mojej miejscowości nie ma takiego specjalisty. Wizyta prywatna kosztowała mnie 100 zł. Wizyta trwała ok.40 minut i podczas jej trwania Pani przeprowadziła ze mną wywiad, w którym wypytała o mój tryb życia, stresy, suplementy diety, jak się odżywiam, czy mam problemy zdrowotne, następnie wzięła kamerkę i oglądała moją skórę głowy, a ja razem z nią, ponieważ ekran miałam naprzeciwko siebie. Okazało się, że włosy mi rosną, ale jest ich trochę mało, natomiast mam bardzo słabo ukrwioną skórę głowy. Pani zaleciła masaże, zmianę szamponu, picie oleju lnianego, badania krwi (w szczególności na tarczycę) i kilka innych rzeczy. Co prawda byłam prywatnie, ale z wypisanymi zaleceniami na badania poszłam do lekarza rodzinnego i otrzymałam skierowanie, niektóre badania niestety płatne. Już więcej nie pojechałam, ponieważ wizyta nie była potrzebna. Moje włosy wyglądają w tej chwili zupełnie inaczej, dodatkowo aż tak nie wypadają.


Gorąco polecam, jeśli ktoś ma tego typu problemy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz