środa, 11 lipca 2018

Katarzyna Nosowska i Jej książka

Kraków, piękny słoneczny dzień.
Siedzimy sobie w ogródku piwnym jednej z knajpek na krakowskim Starym Rynku. Popijam piwko, odpoczywam. Rozmawiamy. Spoglądam w witrynę naprzeciwko. A tam Empik! Z okna wystawowego śmieje się do mnie kolorowa okładka! Przykuwa moją uwagę. Słyszałam o tym, że Kasia Nosowska napisała książkę. Nawet myślałam, żeby ją kupić, ale gdzieś w ferworze dnia codziennego zapomniałam, nie miałam czasu czy coś. 
Tym razem nie odpuściłam. Weszłam, wzięłam, zapłaciłam i już! 

Wieczorem kiedy wróciliśmy do mieszkania na Kazimierzu, zrobiłam kolację, wykąpałam najmłodszą i wzięłam się za książkę, i... odpłynęłam. Książka lekko napisana, śmieszna, trochę smutna, interesująca, ciekawa. Katarzyna Nosowska opisuje życie, po prostu! Opisuje ze swojej perspektywy, jak Ona to widzi, co przeżyła. W wielu sprawach zauważyłam podobne podejście do mojego. 

Spojrzałam na Nią jak na zwyczajną kobietę, nie gwiazdę. Zobaczyłam kobietę, która sporo przeżyła, sporo przeszła. Jej doświadczenia są smutne, ale Ona potrafi o tym napisać w lekki i bardzo fajny sposób. 

Polecam- ja przeczytałam w dwa wieczory. Cudowna kobieta i świetna książka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz